بیوگرافی جانی دپ


nojavoona

سایتی برای نوجوونای گل

 

بیوگرافی از ویکی پدیا=

 

 

زندگی‌نامه =

او در ایالت کنتاکی به دنیا آمد پدرش سنیور جان کریستوفر دپ نام داشت و مهندس بود، مادرش بتی سو پالمر و یک پیشخدمت بود. در سال ۱۹۷۰ همراه با خانواده‌اش به فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا بزرگ شد. خانواده جانی از نژادهای ایرلندی و آلمانی و آمریکایی اصیل هستند، در حالی که دپ یک نام فرانسوی است.

والدین او هنگامی که ۱۵ ساله بود، در سال ۱۹۷۸ از هم طلاق گرفتند و او یک سال بعد از مدرسه اخراج شد و به موسیقی راک روی آورد و وارد یک گروه راک به نام کیدز شد. در سال ۱۹۸۳ دپ با لوری آن آلیسون خواهر درامر گروه ازدواج کرد.

چندی بعد همسر وی نیکولاس کیج را به او معرفی کرد و کیج به او پیشنهاد کرد تا وارد عرصه بازیگری شود. در سال ۱۹۸۵ از آلیسون طلاق گرفت. در سال ۱۹۹۵ جانی دپ از سوی مجله امپایر به عنوان یکی از ۱۰۰ ستاره تاریخ سینما شناخته شد و از سوی این مجله مقام ۶۷ را در بین ۱۰۰ ستاره همیشگی سینما بدست آورد. در فیلم شکلات در ۲۰۰۲ اهنگسازی کرد. در سال ۲۰۰۱ یکی از ۲۰ چهره دنیای سرگرمی شناخته شد و در سال ۲۰۰۲ بخاطر بازی در فیلم دزدان دریایی کارائیب موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر از سوی تماشاگران شد.

دپ پس از همسر اولش سه رابطهٔ ناموفق دیگر داشت تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۹۸ با ونسا پارادیس ملاقات می کند که رابطه شان تا کنون دوام داشته است. ونسا و جانی دو فرزند دارند، اولی دختری به نام لیلی رز ملودی متولد (۱۹۹۹) و دومی پسری به نام جک متولد (۲۰۰۲) است. معروف است که او درمورد تولد اولین دخترش می گوید: «تا ۲۷ می ۱۹۹۹ هر آنچه که انجام داده بودم یک جور خیال باطل بوده، بودن بدون زندگی کردن! و سرانجام تولد دخترم به من زندگی بخشید.»

بیشترین همکاری جانی دپ با کارگردان تیم برتون است که تا به امروز در ۸ فیلم با هم همکاری داشته‌اند و در مقام دوم به علت بازی در سه گانه دزدان دریایی کارائیب سه بار با کارگردان گور وربینسکی همکاری داشته است. وی با تیم برتون دوستی بسیار نزدیکی دارد و پدرخواندگی فرزندان او را بر عهده گرفته است.
جانی به خاطر لباس‌های جین پاره‌ای که می‌پوشد معروف است.
رابرت دنیرو درباره او گفته است: «بدون جانی سینما چیزی کم داشت.»

فیلم‌شناسی=

 

 

جوایز=

______________________________________________

فیلم های او=

دزدان دریایی کارائیب: بر امواج بیگانه ( Pirates of the caribbean:on stranger tides ) نام چهارمین قسمت از سری فیلم‌های تخیلی دزدان دریایی کارائیب است. این فیلم را بر خلاف سه فیلم قبلی، راب مارشال کارگردانی کرده‌است. در این فیلم جانی دپ و جفری راش همانند فیلم‌های قبلی در نقش‌های جک اسپارو و هکتور باربوسا بازی خواهند کرد. اما کیرا نایتلی (در نقش الیزابت سوآن) و اورلاندو بلوم (در نقش ویل ترنر) در این فیلم بازی نخواهدند کرد. بر خلاف فیلم های قبلی که در کارائیب فیلم برداری شد بر امواج بیگانه در هاوائی ساخته می شود.

این بار کاپیتان جک اسپارو در جست و جوی چشمه ی جوانی است و با دزد دریایی بلک بیرد مقابله می کند.

بازیگران=

 

 

 

دزدان دریایی کارائیب:
بر امواج بیگانه
 
کارگردان راب مارشال
تهیه‌کننده جری بروکیمر
نویسنده تد الیوت
تری روسیو
بازیگران جانی دپ
پنلوپه کروز
ایان مک شین
جفری راش
کوین مک نالی
ریچارد گریفت
استفان گراهام
موسیقی هانس زیمر
فیلم‌برداری دریوس ولسکی
تدوین مایکل کان
استودیو جری بروکیمر فیلمز
توزیع‌کننده والت دیزنی پیکچرز
تاریخ انتشار ۲۰ می ۲۰۱۱
کشور آمریکا
زبان انگلیسی
بودجه ۲۰۰ میلیون دلار
پس از دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان

 

------------------------------------------------------------------

توریست=

 

 

خلاصه داستان =

 

 

آلیس در سرزمین عجایب نام فیلمی از تیم برتون است که بر اساس رمان معروف لوئیس کارول به همین نام ساخته شده‌است. این فیلم در ۵ مارس سال ۲۰۱۰ میلادی اکران شد. این فیلم هفتمین همکاری جانی دپ و تیم برتون بعد از فیلم موزیکال سوئینی تاد بود. این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس شد.

داستان=

در این فیلم ۱۰ سال از زمان نخستین دیدار آلیس از سرزمین عجایب می‌گذرد. آلیس اکنون دختری ۱۹ ساله، و از یک خانواده انگلیسی عصر ویکتوریایی است که برای فرار از یک پیشنهاد ازدواج در یک میهمانی، به‌دنبال خرگوش سفیدی راه می‌افتد و مجددا سر از سرزمین عجایب در می‌آورد.

اوضاع سرزمین عجایب بسیار دگرگون شده. ملکهٔ سرخ علیه خواهر خود، ملکهٔ سفید، توطئه کرده و بر سرزمین عجایب سیطره خویش را گسترانیده‌است. ساکنین سرزمین عجایب آماده‌اند تا با کمک آلیس دست به شورش بزنند و ملکه سرخ را براندازند. در جریان فیلم، به مرور آلیس وقایع ۹ سالگی خود در سرزمین عجایب را بصورت فلش‌بک به یاد می‌آورد، و در نهایت بکمک دوستانش (کلاه دوز دیوانه، گربه چشیر، کرم شبتاب، دوقلوهای دیدلدام و دیدلدو، و دیگران) موفق به براندازی ملکه سرخ می‌شود.

 

 

بازیگر نقش
میا واشیکوفسکا آلیس
جانی دپ کلاهپوش دیوانه
نظرات شما عزیزان:
نوشته شده در جمعه 20 آبان 1390برچسب:,ساعت 19:46 توسط shervin & shiva| |


Power By: LoxBlog.Com